22 Haziran 2014 Pazar

Kindle Paperwhite

Aslında bu yazının başlığı 'Nalet Olasıca Kırmızı Zambak, Senin Yüzünden Kitap Okuyamaz Oldum, Yaşama Sevincimi Kırdın, Sebep Neydi ki?!' olacaktı ama isyankar bir liseli profili çizmek istemediğim için artistik, entel ve de marjinal görünebilitesi (görünebilite, evet, böyle kelimeler varmış) olan bir başlık seçtim. Zaten anafikrimiz de yeni oyuncağım Kindle olduğu için böylesi isabet olabilir diye düşünüyorum.

Havalar ısındıkça gevşeyen ve bir şey yapamaz hale gelen birisi olduğumu daha önce n kez söylemiştim, şimdi (n+1) oldu. Ha, gerçi sonsuzdan bahsederken (sonsuz + 1) de pek anlamlı olmuyor ama olsun. Maksat hafızaları tazelemek.

Yirmi beş buçuk yaşımdan gidiyorum ve hayatımda kendim için, yani kendime bir eşya, kıyafet ya da ne bileyim işte, kendime dair bir şeyler satın almışlığım bir elin parmaklarını geçmez. Sanırım o zinciri çok fena kırdım. Hevesim yok gerçi, ondan hep bunlar. Alıyorsun da ne oluyor? Minimalist bir insan(d)ım, bildiğin kapitalist oldum anlayana kadar.

Son dört yıldır neredeyse tüm kitap alışverişlerimi internet üzerinden yapıyorum. Yalnız istediğim bazı yabancı kitaplar var ve onları bulamıyorum. Getiren siteler var ama bir aydan falan bahsediyorlar. Onun için artık bir Kindle almam farz olmuştu. Bu sebeple aldım Kindle'ı en çok. Gerçi bugüne kadar almadığıma çoktan pişman oldum ama what can I do sometimes?

Şimdi, ben bu blogda genel olarak kitaplarla ilgili konuştuğum için Kindle'ı biraz tanıtmak istiyorum. Hani belki bir ihtimal nedir, ne değildir bilmeyen vardır. Birilerinin işine yarar, di mi? Neden olmasın yani?

Kindle, Amazon'un elektronik kitap okuma oyuncağı. Oyuncak demeyi seviyorum; çünkü adeta oynuyorum kendisiyle. Çok on numara bir alet. Birkaç özelliğinden kısaca bahsedeyim:
  • Kitap ayracı kolaylığı var, istediğiniz sayfalara ayraç ekleyebiliyorsunuz.
  • Cümlelerin altını çizebiliyorsunuz, notlar alabiliyorsunuz.
  • Bilmediğiniz bir kelimenin üzerine basılı tuttuğunuzda Kindle'de varsayılan olarak ayarladığınız sözlükten o kelimenin anlamı geliyor ekrana. Bunu yabancı dil öğrenmek için mükemmel bir yol olarak da değerlendirebiliriz bence.
  • Bu bilmediğimiz kelimeler  Vocabulary Builder'a ekleniyor ve istediğimiz zaman oradan bir nevi kendimizi test edebiliyoruz. Bilmediğimiz kelimelere çalışabiliyoruz yani.
  • X-Ray diye bir özellik var ki yemeyip yanında yatmak kafi. Kitabı okurken bir karakterin ya da kitaba özel bir terimin vs. üzerine basılı tuttuğunuzda o karakter kimdi veya o terim ne demekti diye açıklamalar beliriyor ekranda. Yani mesela Silmarillion'u Kindle'la okuyan insanlar çok ama çok ama yani çok şanslılar. :/
  • Amazon, Goodreads'i geçen yıl satın almıştı bildiğiniz gibi. Dolayısıyla mükemmel bir Goodreads entegrasyonu var.
  • Aynı şekilde Facebook ve Twitter hesaplarıyla da bağlanabiliyor.
  • 8 hafta şarj ömrü var. Ağlamak istiyorum. :)
  • Gene bir sürü bir şeyler var ama unuttum şimdi heyecandan.
Yalnız Kindle'i ilk açtığınızda internete bağlanıp Amazon ID'nizle kayıt ettirmeniz lazım. Ben o konuda biraz sıkıntı yaşadım. Arkadaş modemi görüyor ama internete bağlanılamadı diye hata verip duruyor. Moralim bozulmadı değil.

Sonra Cengo sağ olsun, hacı iPhone'dan paylaş internet bağlantısını, o zaman olur biliyon mu, dedi ve valla oldu. Kendisini takdir ettim. Arada yine ufak bir entellik yaptım sanki yine, değil mi? Kesin ilerleyen zamanlarda Adsız arkadaşımız yorumlarda o noktaya değinecektir. :))

Her neyse, bağlantıyı o şekilde hallettim ben. Tabii şu anda evdeki modeme bağlanamıyorum yine Kindle ile, iPhone üzerinden sorun yaşamıyorum gerçi; şimdilik bu yeterli benim için.

Kindle'la ilgili söyleyeceklerim şimdilik bu kadar. Sorunuz olursa elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.

Diğer bir artistliğimle devam ediyorum: iPhone aldım. Ama bu önemli değil. Sony Ericsson w810i'mle vedalaşmak zorunda kaldım ki bu çok önemli. Dünya üzerinde üretilmiş en kaliteli telefonlar arasında kesinlikle ilk ondadır kendisi. İtirazlar görmezden gelinecektir. Emekliliğinin tadını çıkarır umarım.

Tabii iPhone'u alınca hemmmmen, dakika kaybetmeden Instagram hesabı da açtım. Aha da burası. Beklerim yani. Çok paylaşım yapacağımı sanmıyorum gerçi ama olsun. Dursun bi' kenarda. Kime ne zararı var?

Böyleyken böyle sevgili insancıklar. Dünya Kupası bitmeden kitap bitiremeyecekmişim gibi görünüyor. İlerleyen zamanlarda güzel kitaplarla tekrar birlikte oluruz inşallah diye ümit ediyor ve huzurlarınızdan ayrılıyorum. Hoşça kalın.
 

23 yorum:

  1. Bu kindle'larda bir de ücretsiz 3g yok muydu, öyle hatırlıyorum. Gerçi evdeki modemin bağlantısı daha hızlı olacaktır. Neyse. (Benimkini o kadar uzun zamandır kullanmamışım ki, şimdi bakamadım bile) =)

    (Bu dünya kupası olmasa ne edecekmişsiniz bir ay boyunca!)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsimleri karışık biraz arkadaşların, o yüzden şöyle söyleyeyim: bu bendeki Kindle ama Kindle Paperwhite olan Kindle. Paperwhite'ların direkt Amazon Kindle Paperwhite olanı da var Amazon Kindle Paperwhite 3g olanı da. Benimki ilki. Dolayısıyla benimkinde sadece Wi-Fi var. 3G'ye dair bir şey Kindle'ın ayarlarında falan da görmedim. Yok demek ki. :)

      Dünya Kupası olmasa kendimi ilim irfana verecektim tabii ki Settie, okuyacaktım. Ey gidi... :))

      Sil
  2. Ben de istiyorum ama kullanmayı beceremem diye korkuyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kullanımı oldukça kolay, bence hiç gerek yok korkmaya. :))

      Sil
  3. Ay yabancı dil için çok faydalı olabilir. Of bir tane edinmeli miyim acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen burdan yürürsün bence Cessie. :))

      Sil
    2. Ben zaten bir deliyim. pıf.

      Sil
    3. Hepimiz biraz deliyiz Cessie, sıkıntı yok. :)

      Sil
  4. Şahin sözünün adamısın. Tebrik ederim.:) Kindle'ni de güle güle kullan. Yalnız, Yazını okumadan önce Ctrl+F ile "Cengiz" diye sayfayı aradım hiç bir şey çıkmadı. "Cen" diye aradım "Cengo" çıktı. Hani imla kurallarına uyacaktık.:(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Cengo; ancak Cengiz'i Cengo olarak yazmak bir imla hatası değildir, tercih meselesidir. Sen benim gözümde hiç büyümeyeceksin, aman işte, Cengo olarak kalacaksın. :)

      Sil
    2. Alışkanlıkları değiştirmek önyargıları kırmak kadar zordur derler. O yüzden uğraşmayacağım hacı.:) Birde gözünün yağını yiyim iphone'li tikilerden olma!

      Sil
    3. * ön yargı
      * Ön yargıları yıkmak, atomu parçalamaktan daha zordur. (Einstein)
      * Bir de
      * yiyeyim
      * iPhone'lu
      * tiki de sensin
      gibi bir yorum yazabilirdim buraya ama yazmıyorum.

      Yorumum: ha sıkıntı...

      :))

      Sil
  5. Toptan bir hayırlı olsun diyorum :) kindle ben de bakıp duruyorum ama daha onu alacak param yok :p şu sözlük olayı çok güzel. Güle güle kullan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim SeGe. Yakındır bence önümüzdeki zamanlarda alabilme ihtimalin. Yanlış hatırlamıyorsam son yazılarının birinde mezuniyet kelimesi çarpmıştı gözüme. Umarım sallamıyorumdur. Ama haklıysam özür de dileyerek gecikmiş bir tebrik edeyim mezuniyetin için. :)

      Sil
    2. Yoruma biraz geç döndüm ama cevap vereyim. Hiç sallamıyorsun doğru hatırlıyorsun :) çok çok teşekkür ederim ^-^

      Sil
  6. bu
    sefer iphoneu gördüm ya, bulaşmıcam arkadaş dedim. gel gör ki,
    kışkırtılıyorum. bak gidip almış ya. xpreia z2 gelmişken gidip iphone
    almış daha ne tikiliğinden bahsediyorsunuz siz ya. yıl olmuş 2014
    arkadaş. neyse ya daha da bişey demiyorum. zıkkım.

    bu arada tam kindle'ı kıskanacakken daha htc one m8imi bile alamadığım
    aklıma geldi. önce ona üzüldüm sonra kıskandım. hem kindle hem telefon.
    olsun ya, benim de böyle zengin arkadaşlarım var işte. zenginlik böyle
    bişey heralde)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaa, zıkkım dedi ya. :)) Teşekkür ederim efendim, sizlere layık olmaya çalışıyorum.

      Pis iPhone'um ve rezil Kindle'ımla size saygılarımızı sunuyoruz. Ayrıca zenginlik de parayla olacak iş değil. Ama o konuya girecek havam yok şu an. Gidip biraz gülmem lazım bu yoruma. :)

      Sil
  7. Ben de almak istiyorum gel gör ki i phone um yok :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iPhone'a ihtiyacın yok ki Kindle almak için. Bizim modemdedir arıza ondan diyorsan. Bence bu kadar karamsar olma yani. ;)

      Sil
    2. :) Şaka bir yana da kindle güzel fikir yabancı kitaplara. Belki ben de sonunda Çince kitap okurum.

      Sil
    3. Çince, evet. Çince önemli. :)))

      Sil
  8. Ne demisler ekmek su Çince :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehee, daha önce hiç duymamıştım. Diyen demiş ama benim bu kadar cahil olacağımı bilememiş tabii. :))

      Sil