29 Şubat 2012 Çarşamba

Cemal Süreya - Sevda Sözleri / 1. Bölüm (Üvercinka)

Efendim, biliyorsunuz ben entel bi insanım (Bu aralar Asım Velioğlu'na çok fena sarmış vaziyetteyim). Hali hazırda okumakta olduğum şiir kitabı Cemal Süreya ustanın Sevda Sözleri ismi altında tüm şiirlerinin toplandığı eseri. 

Bayağı geniş bir içindekiler kısmı var; çünkü adı üstünde, tüm şiirleri birleştirip yayınlamış YKY. Ne de güzel yapmış. Ayrıca kağak fotoğrafını da Ara Güler çekmiş. Zaten ben çeksem böyle bir şekille uzaktan yakından alakası olmazdı. :))

Tüm bölümler için yazmam diye düşünüyorum. Bazı bölümler kısa çünkü. Ama okudukça güncelleme yapmak gibi bir düşüncem mevcut. Bakalım artık...

Evet, ilk bölümümüz olan Üvercinka ile 1959'da Yeditepe Şiir Armağanı kazanmış Cemal Süreya. Altını çizdiğim yerleri ve işaretlediğim şiirleri aşağılarda bi yerde yazmış olmam lazım. 32 sayfalık bir bölümdü Üvercinka. Az ama öz. Okurken birkaç kez kendi kendime 'bundan sonra elimin altında okunacak en az bir şiir kitabı bulundurmam lazım' diye düşündüm. Demek ki neymiş? Şiir güzelmiş.

Peki, yazar neleri özellikle seçmiş? Ahan da bunları:

Altını Çizdiklerim:

"Şimdi sen kalkıp gidiyorsun. Git
  Gözlerin durur mu onlar da gidiyorlar. Gitsinler.
  Oysa ben senin gözlerinsiz edemem bilirsin.
  ...
  Seni bir kere öpsem ikinin hatırı kalıyordu
  İki kere öpeyim desem üçün boynu bükük." (Aşk)

"Başını omuzuma koymasa olmazdı
  Başını omuzuma koyunca da
  ...
  İntihar süsü verilerek
  Güneşin linç edildiği bir akşam." (Bun)

"İki adım daha atmıyoruz bizi tutuyorlar
  Böylece bizi bir kere daha tutup kurşuna diziyorlar
  Zaten bizi her gün sabahtan akşama kadar kurşuna diziyorlar." (Üvercinka)

"Seni bilmek ne uzun kelime ne acaip ilgi" (Gazel)

"Adımın bir harfini atıyorum." (Elma)

İşaretlediklerim:
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder